Don't want to be all by myself anymore

All by myself, Celine Dion
Nu har jag börjat att jobba. For real, this time. Det är ganska lugnt nu i början, lågsäsong som det är. Och tur är väl det! Har saker för mig nästan hela tiden ändå. Men har lyckats fixa med två konferenser, privata turer, bussluncher och ett bröllop. Puuh!

Men eftesom det är lågsäsong och inga turer till underjorden går om dagarna så blir det ganska så ensamt. Så där sitter jag, i min ensamhet i ett hörn i den stora receptionen och intalar mig själv att det inte spökar på övervåningen.. Hmmrm. Går så där. Men ibland kollar snälla Patrik in, ibland Jocke och om man har tur kommer Maria eller Maaike förbi.. men snart blir det ändring på det. Längtar till februari då turerna bröjar gå igen. Fast idag ringde VD:n och tyckte jag skulle ta mitt pick och pack och förflytta mig till det riktiga kontoret där the big shots huserar. Kanske det kanske!

Håller på att införskaffa mig en bil! Det behövs verkligen.. så jag slipper gå i 50 minuter varje morgon och kväll.. det har jag inte tid med ju! Idag hade jag tur.. var påväg ner för backen från drottningschaktslaven så blev jag upplockad som en common streetwalker. Det var snälla Patrik som stannade brevid och öppnade dörren.. Hehehe, nästan som Pretty Woman.. if only Patrik var Richard Gere.. if only....

Men imorgon ska det promernas igen.. men har ordnat så att jag i alla fall får sällskap av både Johan och Jocke. Hoppas de inte går så fort bara.. Eeeh.

Men men! Nu ska det lagas mat!

Bjuder dock på en bild från min promenad från imorse... annars blir inlägget för tråkigt..



Hahaha, måste erkänna att jag kände mig lite som Lizzie Bennet när jag gick mellan åkrarna..

"I'm very fond of walking.."
"Yes... I know..."

Åh, kanske är det dags att se på P&P ikväll!

Kommentera här: