You make me smile like the sun

Smile, Uncle Kracker

Solen är tillbaka! Det är ju helt fantastiskt!! Jag tror att det var solen i ansikte som saknades för att jag skulle må lite bättre. Så idag passade jag på att ta en långa cykeltur från jobbet och hem till mamma och pappa. Adam hade sitt lilla födelsedagskalas för klanen Funk... och såna träffar gör mig också glad!

Idag hade jag min sista guiderad för säsongen. Vi får se om det blir några turer innan säsongen är slut. Men det är ganska skönt ändå, för fy så jag frös idag! Och inte ville jag gå på turer heller, men tursiterna piggade upp mig. Riktigt trevligt folk idag! Bra det. Och imorgon återvänder Johanna och Limpan kommer hem igen. Tjo!

Igår var det grillkväll/kalas hos Josefin med GP-tjejer.. vissa har jag inte träffat på evigheters evigheter så det blev riktigt kul det! Dock blev jag tvungen att åka på galen kattjakt i mörkret. Men nu är Christopher-Robin hemma och välbehållen. Vilket vi inte kan säga om mig och mamma som har rivmärken på alla möjliga konstiga ställen på kroppen..

Kusin Anna hade visst släktforskat. Och förrutom att hela tjocka släkten tycks vara oäktingar så var nog ändå den hårdaste stöten att vi kommer från Finland. Eeeh. Men det förklarar ju iofs en hel del... Heheheeee..

Oh, we're sinking like stones

Don't panic, Coldplay

Kaos och elände. Kom precis på att jag glömde stryka örngotten innan jag gick hem från jobbet, så jag måste dit supertidigt imorgon i alla fall. Satan i gatan.

Panik i stugan imorgon vid gruvan. Hela vandrarhemmet ska vändas ut och in av yours truly. En viss Johanna ville inte komma och hjälpa till, eeeh-eeh, så jag nöjer mig med herr Nabil. Han får dock dra det längsta strået för jag måste visst gå en tur mitt på dagen för det fattas ju en hel guide (SAAAAAAAAAAAAAAAATAAAAAAAAN). Dessutom är Bokningsguiden sjuk så telefonen kommer ringa sig varm hela dagen utan att någon egentligen kan svara. Greeeeat för alla som är där. Det är galet hur en hel dag kan ställas på ända om det bara fattas en guide, och imorgon är det två. Men jag har skrivit schema och insturerat folk om morgondagen, så vi får se om mina ledarskaps-skillz duger.

Sen blir det bröllop! Jag ska köra folk och sen stå med fackla. Lite lugn och ro hoppas jag på.. i ett par minuter. Stressen innan är dock obeskrivlig. Hur ska det gå?!

Dessutom måste jag glida från berget i rätt tid för jag ska på kalas. Eeeh.

Jag är trött. Energinnivån är vid anklarna och den välkända Minéa-positiviteten är nästan slut. Gör av med sista dropparna på bröllopet tror jag.

Heipa.

Stranger, I've known you for so long

Stranger, Katie Costello

Det var flera veckor sedan jag och Karolin var på Tilos. Tråkigt att tiden går så fort. På bilden sitter vi på kajen i Livadia, astidigt på morgonen bör tilläggas för vi skulle ta färjan till Rhodos och sen flyget hem. Galet hur fort man återanpassar sig till vardagen egentligen.

Vi jobbar på uppe vid gruvan. Men det känns i kropp och själ att högsäsongen har varit igång ett bra tag nu. Tror att alla känner det nu. Flera är sjuka, vilket skapar ännu mer stress och spänning för resten av gänget. Idag var vi två guider kort vilket resulterade i spyfulla turer och alla språkturer blev delade. Stackars Dorothea och Micke. Men så blev det löst av moi, och så är det när vi släpar runt 450 pers varje dag i gruvan. Eeeh. Och jag är trött på min röst... och på turister som man behöver förklara saker för sjuhundraelva gånger.

Imorgon blir det sent för mig. Tänkte vara smart och städa och skura hela receptionen så att jag inte behöver komma kl 08.00 på lördag. Good move Minea. Det väntas givetvis kaos på lördag. Två bröllop och vi är redan en man kort. Shiet betyder det för mig som ska städa för jag kommer få allt skitgöra. Faboosh.

Och nu är inte Limpan här och kan plocka ihop lilla mig på kvällarna...