Excuse moi, ursäkta min franska

Lilla Lady, Daniel Adams-Ray
Idag är det Mors dag! Och jag spenderar dagen på Holmgrensgatan med att skriva en avhandlingsrecension om just Mors dag och Halloween.. Heheheee.. fabulous. Min mamsilamsi har fått en fin fin skål från Kosta Boda från moi och mon frére, så det så! Jag är ett bra barn. Höhöhöö.

Pappis informerar mig just i detta nu att han är bakis och har precis bestämt sig för att ta en cykeltur. Heheheh! Fniss!

I fredags dök det upp ett stort gäng fransoser på bion (därav min franska).. Heeeh. En av killarna spurtar fram till mig i kassan och säger följande (okej, det i kursiv stil är min inre monolog!):

- Hey, do you remember me?
(äääääääh??)
- I visited you...
(in my dreams??)
- ... in the mine!
Jag - Aaaah! Yes, I remember (not really..). And here I am as well! Hahahahahaaaaa!

Ahja, Adam tyckte det var underhållande i alla fall när jag berättade situationen för honom. Heeeeh.



Poppisar, poppisar, poppisar!!!!!!!!!

Åååh, är så trött på att tvätta 3D glasögon hörrni! Damn it! Vi borde ha engångsglajs tycker jag, men icke! Har en hel korg med drygt 50 stycken kvar från igår som behöver sköljas och gnuggas. Som tur är så är jag snabb som en duracell kanin! Gör en pall (40 stycken) på 10 minuter! Woopidooo! Olle däremot (som var på bion igår för att se filmen och jag satte på tvätt-tjänst) gjorde en pall på hela tiden jag stod i kassan (50 minuter). WHAT THE HELL! Hur noga gör han liksom? Heeeh.

Det vankas köttfärslimpa här idag. Mmm, mat! Minns inte senast jag åt varm mat. Heheee. Vid tentaskrivande perionder är det yoghurt och flingor som gäller. Kanske blir det lite pli på matgörandet när Linnéa flyttar in om ett par dagar. Fingers crossed.
1 Andreas:

skriven

Grejen med fransmännen har hänt mig flera gånger. Senast var det en unge på stan som kom fram och snackade. Hon hade tydligen gått på visning med klassen.



Vidare undrar jag var du och Johanna, som klagar på min arbetsmoral, var igår när jag körde HH i 9 timmar...

2 Minea:

skriven

HAHAHAHAHAHAHAAAA! Meeeh, HH räknas inte ju! :P

3 Linnéa:

skriven

Haha, vilka gulliga fransmän! Jag träffade tyskar jag haft på visning i kyldisken på Åkrahallen en gång. Spännande...



Men du, mat... Jag har haft operation tömma frysen den senaste veckan, så jag har levt på matlådor. Alltså är min matlagningsdisciplin inte på topp. Vi får nog göra en matsedel trots allt!



HH räknas bara om man inte får lunchrast och om någon får panik ;)

4 Johanna:

skriven

Andreas!! en nio timmars arbetsdag har man bara rätt att klaga överöver om du tvingats multitaska johannastyle: varit konferensvärdinna, haft ångest över en busstur, ryckt in på värdshuset med servering, haft en tvåspråkig 155a OCH haft repan (stängning). och i allt detta inte hunnit sitta ner och äta.



vill inte vara sån men.. HH lääär ju vara softaste eveerrr.

Kommentera här: