The facts and the figures, they overwhelm a stifle, everything that you thought you knew


Embers, Just Jack

Jag befinner mig i en skrivsvacka. Vilket inte är bra eftersom jag började skriva för två timmar sedan. Ska skriva en disposition och förklara mina val av metoder samt redovisa syfte och frågeställningar till min uppsats. Heh, har svårt att bestämma mig. Spenderade en timme att titta på tabeller och statistik. Mycket roligare! Tydligen så studerar 20 % av alla gymnasieelever på gymnasium utanför sin boendekommun. I Sala studerar nästan 13 % på en annan kommunal skola och 21 % på en friskola. Mmm, så det ska jag skriva om. Blir tydligen en publicerad författare när jag blir klar. Woooho! Kulturgeografiska Institutionen är en av få institutioner som faktiskt publicerar C-uppsatser som forskningsrapporter. Så sen kan man söka på mitt namn i vilken sökkatalog som helst och hitta min uppsats och beställa. Fast allt blev ju nu lite allvarligare.

Huvudläraren sa att ett smart knep att återfinna fokus är att skriva i 10 minuter om absolut nonsens. Försöker med det nu. Men jag tror inte det fungerar.

Är ambitiös idag och sitter på biblioteket och studerar. Har det som plan för resten av året. Men jag måste hitta en bättre plats för stolen jag sitter på är så fruktansvärt obekväm, så hård att jag har fått ont i axlarna. Inte bra. Mmm, längtar tills jag kommer hem och får laga mat. Ska laga mycket så jag får några matdosor! Woopi! Imorgon ska jag spöka i gruvan!

Kommentera här: