Elle, när ska det bli inne att vara som jag; blek och feg och sävlig och lat?

Ditt kvarter, Säkert!


Jag har köpt varje nummer Elle sen 96
Men det som fortfarande gäller är
Vacker och lycklig
Och just nu kjol med särskilda veck


Nu börjar Sex & the City. Damn, måste se det ju! Älskar Aidan av hela mitt hjärta. Grr, Carrie är elak.


Har kommit på en sak idag. Jag förtstår inte ett ord danska. Inte ett enda. Stog som ett frågetecken idag på jobbet när ett gäng danebrogar kom fram till mig. Den inre monologen gick ungefär så här: Va? Va? VA?! Få inte panik nu, Minéa. Tänk efter. De vill ha något? Nej? Hm, vad vill de? Gå på tur? Han håller upp ett VISA? Ja, vi tar kort. Hrm. Han vinkar med händerna? Vill han ta ut pengar?! Eh, eh? Kanske. Chansar på det!

-Det finns ingen bankomat på området, men om ni köper något i butiken kan ni ta ut pengar här!!! (!!!!).
 (Utropsteckenen symboliserar den hysteri jag kände när jag sa detta). 

Snälla säg att det va rätt. Uh-oh, nu kommer svetten. Dansken ser skeptisk ut. Nej, nu ler han! Ja! JA! JA! Det va rätt! Crack a smile ,Minéa. Nu! Lättnad.


Man måste liksom chansa och försöka uppfatta ett ord, som man sen får spinna vidare på. Puuuh, jobbigt det ju!

Hände en oväntat sak idag också. Heh. Jag stod i butiken och softade. Sen ser jag i ögonvrån hur en katt knatar in. What? Han tittar sig omkring och fortsätter helt oberörd. Heh, en visning kanske? Men den va jättesöt! Och det gjorde ont i mitt hjärta att behöva schasa ut den igen. Men no cats allowed. Så jag började lite svagt. Men kissemissen blev så glad att jag kom fram så den började kela. Kunde inte hjälpa mig själv, så jag plockade upp den och började gosa! Men det va en hel och ren katt (och den hade halsband!), den tillhör tydligen nån som bor på området. Men men. Sen gosade vi hela vägen ut. Satte ner den i skuggan, men den vill fortsätta hänga med mig. Så det tog ett tag att få den att stanna kvar. (Okej, det kom en hund och kissen blev rädd, men ändå!). Ska försöka hitta den igen.


Va på Eclipse igår. Med bästa Karolin. Vi pratade (viskade!) mest bort hela filmen. Vi hade riktigt roligt! Heheeee! Det va väl inte världens bästa film precis, långtråikig om jag ska vara ärlig. Hm, inte konstigt att vi pratade så mycket. Hrm. Men det fanns vackra saker, ting att se på. You know it!


Time to go. Kommer svettas inatt känner jag. Eegh!

Kommentera här: