And silver in our lungs

Spectrum, Florence + The Machnine

Jaha, då har det gått för alldeles för lång tid sen sist igen. Heeh. Vet inte riktigt hur det går till, men jag gissar att det har något att göra med att jag jobbar lite för mycket, är för trött hela tiden och inte har så mycket att berätta om. Fast egentligen inte. Det finns ju hur mycket som helst att berätta om! 
 
Sen sist så har jag och Linnéa varit ut och gjort Dalarna... ett Sverige i miniatyr, sa en vis man en gång i tiden. Hmm. Som gruvnördar som vi är var vi både förbi Garpenberg och stora Kopparberg. Hmm, andra gången någonsin jag var där.. och det hända samma sommar. Hrm. Men men! Det var riktigt kul, och sicket stort museum de har! Pheew!... Vi bodde i Linnéas föräldrars stuga i Sundborn, och passade förstås på att besöka Carl Larsson gården. Det blev mycket museum på den resa. Hahahahah! Fler än jag någonsin tidigare varit på.. typ. Drog till och med förbi Verket i Avesta på vägen hem. 
 
Sen tog min semester slut och det vart dags att återvända till jobbet. Ah, the confusion.. och ah, så mycket nya bokningar i systemet! Har fortfarande inte hunnit gått igenom allt. Men kul att vara tillbaka! Och kul att få ett fortsatt kontrakt i några månader till! Och riktigt kul att det går bra för gruvan i år! Puuuih! 
 
Högsäsongen avslutades precis när jag kom hem från Dalarna, och vi avslutade som vanligt med Kräftfest! Och jaag skulle försvara min titel som mästarinna i The Silvercup! Och sedvanligt vann jag tipspromenaden (tredje året i rad!!! Iiiiih!) Men efter penna-på-metspö-i-flaska och kasta stövel såg jag cuppen slipping through my fingers och Erik som snatched it out from under me. Den jäveln...! Efter tappra försök att sno tillbaka den under kvällen, så fick jag se mig besegrad. Damn. 
 
Nu blir det en bild från festen.
 
 

Så.. och efter det har det jobbats och jobbats. Har till och med haft en guidad tur! På engelska. För geologistudenter från Uppsala Universitet. Och det gick ju sådär.. Eeeh. Sen blev det werdshusjobb och till sist (i fredags) till att jobba natt som svitguide. Puuuh! 
 
Ja just det ja! Gruvan hade också besök av tyska reseagenter som ville "uppleva" svenska traditioner. Så, vi började med en ganska improviserad Lucia konsert på fyra sånger och stearin i håret, sen fortsatte vi med Små grodorna runt midsommarstången i traditionsenligt regn, och till sist blev det midsommarbuffé och snapsvisor! Hahahah! Sånt gör jag på jobbet. Bara så att ni vet! 
1 Linnéa:

skriven

Det låter som att du har ett fantastiskt roligt jobb :)

Och ja, så går det när man åker på semester med mig, en museinörd ut i fingertopparna! Trevligt hade vi ju i alla fall (tycker åtminstone jag:))

Kommentera här: