If you don't get enough I'll make it double

Rabiosa, Shakira ft. Pitbull

Hej.

Har precis betalat räkningar. Iih. Svettades lite faktiskt. Så här sent i månaden har jag aldrig betalat dem förr. Brukar vara den som panikar in på Internetbanken så fort lönen kommit in. Pengarna försvinner så snabbt att de lämnar fartränder.. nästan. Så nu i några dagar har jag känt mig.... stygg...? Hehehehehe! Ahja. Men sån är jag.

Sen har skatteåterbäringspapprena kommit igen. Tydligen får jag mer än förra året. Trevligt det! Men så är det tydligen om man jobbar på och tjänar drygt 100 000 under ett år. Förstår inte riktigt hur det gick till för jag tyckte jag studerade mer än vad jag jobbade... och ändå fick jag bara drygt hälften av det i CSN-lån. Hmm. Oj, undrar vad som hände med dem 150 000 kronorna egentligen... Ooops.

Men! Har under dagen kommit på vad pengarna ska gå till! Ny glasögon så klart! Så himla behövligt! Och med pengarna som blir över ska det nog resas lite för.. Så i juni kommer det komma massor av pengar in på kontot.. lika mycket som två av mina månadslöner faktiskt. Tjo för det!

Nu ska tvätten hängas! Hej svejs!
1 johanna:

skriven

jag fick tillbaka mindre. en liten fjärt i världsrymden. ynka 2 lök. vill dö, för jag vill fan oxå ha nya glasögon!! tror dock att man får tillbaka mer skatt om man jobbar på gruvan än på posten. såntdär beror ju på från vilken tabell de drar skatt och obviously drar de olika. bajs.

Kommentera här: