Hey, I heard you like the wild ones

Wild ones, Flo Rida ft. Sia
Nyss när jag åkte hem från jobbet lärde jag mig en sak. Att det finns värre dramaqueens än jag.Nämligen reportrarna hos Sveriges Radios nyhetsredaktion. Jeeesus.

Tydligen var det så att några ord från ORD-delen på Högskoleprovet läckt ut på Internet innan provet började. Dessa ord var: Placebo, Cellofan, Kortege och Bohemisk. Högskoleverket har nu bestämt att stryka dess ord från provet för samtliga. Sen följer följande intervju:

"Hur viktiga var dessa ord för dig?"
"Ja, jag kände att jag var ganska säker på dessa ord. Resten var jag inte riktigt så säker på."
"Vad var det du hade tänkt att bli?"
"Läkare hade jag tänkt."
"Så det här har gjort att du inte kommer få bli läkare."
"Teoretiskt sett, ja."

Jeeeus! First of all, om du bara var ganska säker på dessa ord så kommer du aldrig att bli läkare. Det är en suprise att du ens tagit dig igenom gymnasiet.. För det andra så krävs det 2.0 för att komma in på läkarprogrammet via Högskoleprovet, vilket betyder att du typ måste ha alla rätt. Om du då var säkrast på dessa fyra ord, som du dessutom bara var ganska säker på, så säger det sig självt att du ändå inte kommer nå full pott. Så dessa fyra ord spelar ändå ingen roll i slutändan.. Man blir så trött. Och sen så spär reportern på och menar att pojkstackarn aldrig kommer kunna bli läkare och att Högskoleverket och hackers har förstört hans liv... för det är ju inte så att man får göra provet igen.. or wait, det får man ju!

Usch. Nej, nu var jag elak. 
1 Linnéa:

skriven

Kära nån! Det är allt jag har att säga.

Kommentera här: