You'd better run, better run, faster than my bullet

Pumped up kicks, Foster the People

Det finns ingen tid att vila. Det är bara att köra på, fort som tusan. Eegh. Jo, idag började nästa delkurs. Kulturvetenskaplig teori och metod. Hmm, känns som jag har gjort det förr..? Mycket riktigt. Föreläsning om monsieur Pierre Bourdieu idag. Shiit. Time to brush up on the old goodies. Som sagt. Ingen vila.

Men vi har en fantastisk föreläsare nu. Alla som hänvisar till Morden i Midsomer är OK with me! Dessutom är hon fanatastiskt virrig och rolig!

Dagens pärla från kära Susanne Waldén:
"Heder. Det hade man förr i tiden. Då satte man sig på en häst och............ red".

Hahahaha! Vad i hela fridens namn menar tanten, tänkte jag. Men it all made sense i hennes huvud antar jag. Okej. Kanske för mig med. Visst har meningen bakom order heder ändrats. Det är väl lite fult nu för tiden? Inte som förr när det gav status. Idag förknippas det med hederskulturer och stackars flickor som mördas... Ah, kommer bli en bra kurs det här. Det börjar likna mina gamla "riktiga" kurser. Hehehe! Skönt det.

Appropå mina gamla ämnen.. eller alla mina ämnen för den delen. Jag har upptäckt en sak. De Insitutioner/Fakulteter som jag har studerat vid (hela två stycken!!) ligger båda på översta våningen i respektive hus. För realz. Massor med trappsteg upp, hugaligen. Har inte tänkt på det förr... Hmmm, vad kan detta betyda?

Dessutom har det slagit mig att jag aldrig brukar tvätta mina BHar samtidigt som jag tvättar all annan tvätt. Hmm. Det vore ju så mycket smidigare ju! Istället inser man att man är i panikbehov av bh-tvätt en torsdag eftermiddag. Eeeh. Ahja. Lesson learned.

Ooh, snart ska jag på biomöte. Skolbion är upon us. Lord, have mercy.
1 Linnéa:

skriven

Hur löd hänvisningen till Morden i Midsomer?

Kommentera här: