That I would be good even when I am overwhelmed


That I would good, Alanis Morissette
Idag blev det introduktion till B4-kursen. Vilket betyder uppsatsskrivning. Eeeegh, dags igen, tänkte jag. Vet inte hur många uppsatser jag har komponerat ihop hittils. Men det är uppe i dubbla siffror kan jag lova. Men efter dagens introduktion lät denna uppsats softish. Hehe. Vid frågan om man behövde ha teorier i uppsatsen svarade Birgitta:

"Nej, alltså. Man behöver ju inte bygga en marmortrappa upp till utedasset."

Hahahahahaa! Så det var ett nej, eller? Har high hopes för min uppsats nu ju.. 

Men det är tur att det inte kommer bli en jobbig uppsatstid. Puuh. Cirka 15 sidor kan man väl knåpa ihop.. och med tanke att allt material redan är nedtecknat på den fina datorn kanske jag kan lyckas henna klart innan jul! Yeay!

För nu är det mycket. Det är upplärning vid gruvan, plus att jag har lovat att jobba lite titt som tätt, och så är det ju hela Luciacirkusen också. Hujedanimej. Har dessutom lyckats boka in en synundersökning under en av mina helt lediga dagar... så i slutändan finns inte så många uppsatsdagar inplanerade i min kalender. 

Men har i alla fall varit tapper och fixat klart nästan alla julklappar! Köpte till och med en festutstyrsel som jag ska ha under jul och nyår.. och troligtvis under kryssningen också.. Så får det bli! En dyr klänning är allt plånboken har råd med för tillfället. Får krydda till det lite med olika smycken, skor och boleros för det finns redan i garderoben! 



Första advent har redan kommit och passerat.. och jag har inte tänt mitt första ljus än. Hm, shame on me..? Men var i alla fall på adventsfika hos mamma och pappa i söndags. Mestadels för att jag behövde hålla deras skrivare gisslan i några timmar. Heeeh, 100 sidor av uppsatsmaterial behövde skrivas ut - och nu tycker pappa att jag kan få skrivaren. Tjoooo! Men, åter till fikat. Ser ni kakorna som ser ut som Dammsugare?.. Well, det var inte dammsugare och nu är jag scarred for life. Hemskare hemskhet får man leta efter. Detta blir en jul utan pepparkakor för min del, tror jag.
1 Linnéa:

skriven

Nej! Jag som hade tänkt köpa en massa pepparkakor till oss att smaska på i helgen! :(

2 Johanna:

skriven

de där pepparkaksrullarna är DET GODASTE JAG ÄTIT på jävligt länge. ingen annan håller med dock :((

3 J igen:

skriven

HUR kan man inte gilla dem?! VARFÖR gillar man de inte?! pepparkaka, choklad... amazing!

Kommentera här: