Bow in the pressence of greatness

Stronger, Kanye West
Idag fick en slightly exalterad Minéa skaka hand med en solbränd man i vita byxor vid namn Björn Ranelid. Och exalterad är en understatement. Heeh. Allt hände i en virvelvind av telefonsamtal och förvirring i under lunchen. "Björn Ranelid vill komma till gruvan.. idag.. vid halv 3". (!!!). Ah, halvtimmen som gick innan den tappra själen Tom blev utpekad som utvald var olidlig. Igh. Sen dök han upp in all his glory med ett litet Sala Entourage. Svisch, så var vi ansvariga för en liten hög med plånbok, solglasögon, I-phone och bilnycklar, och ner i gruvan for han. Hmm, the urge att gå igenom hans kontaktbok i telefonen... hmmmm. Men nöjde mig med att testa solglasögonen.. Heh. En timme senare var han uppe igen och hamnade mitt i ett gäng glada Stockholmare som ropade Herrrrrrrregud! Hm. Sen upptäcktes blodfläckar på hans vita byxor. Ooops. Stackars Tom hade skurit sig på facklan och blödde ur fingret som om han gick på blodtunnare. For reals. Hela skjortärmen var blodig... och det droppade och stänkte, och jag insåg varför jag aldrig kommer jobba inom vården. Iiisus. Men Björn var nöjd att han hade en rolig historia att berätta (hrm) och köpte ett halsband jag föreslog och lingered sen som bara den i butiken.. Hahaha! Men det var första gången jag träffade en kändis på jobbet. Awesomeness!
 
 
Jahopp! Sicken härlig dag! Den avslutades nyss med mat och quiz på The Barrister med Sara, Sara och Keith. Vi vann inte, så vi beställde efterrätt istället. Så ska det vara. Men vem fan kan någon om progg och man är född -89?.. eller är från Irland..? hmm. 
 
Jag och Sara var förresten på bio och såg Magic Mike i tisdags.. och it's true. You don't go and see magic Mike for the storyline.. hmm. Det fanns en karaktär som hette Big Dick Richie.. need I say more..? eh?
 
Det har varit en ordentlig jobbvecka nu. Vi var på konferens i omnejden under två dagar för att utvärdera och planera. Min första konferens någonsin, for realz! Första dagen fick vi en guidning på värdsarvet Engelsbergs bruk och igår hängde vi på Sala Racing Park! Tjoop tjoop! 
 

Kommentera här: