Get your motor runnin'

Born to be wild, Steppenwolf
Det var en intensiv helg. Så pass att det svider i ögonen just nu, och sovtåget står på perrongen. Ja. Kl. 20.55. Men  flickor som är lite till åren behöver sin sömn. Så det så.
 
I helgen var det upp med tuppen. Typ. För på lördagen blev det däckbyte av yours truly. Typ. Jag tog på mig den ärofyllda uppgiften och ansvarade för att lägga däcken i rätt påse.. fast undrar om det egentligen spelade någon roll. Ahja. Däcken hamnar på samma plats nästa år som i år. Och det är jag jäkligt nöjd med. 
 
 
Nu är bönan vinterredo!
 
Kvällen spenderades sen med att köra föräldrarna från ena sidan stan till andra, snabb visit ned i gruvan för att vara fackelhållare vid ett suprisebröllop, för att sedan åka på filmkväll hos Sarah och för att efte det köra tillbaka föräldrarna från andra sidan stan till ena sidan stan. Heeeh. Men the excitement att få köra pappas super-turbo-Saab några tiotal kilometer för fort på Salas öde gator kl. 00.59 slås inte av mycket...! Tjooop!
 
Men tillbaka till tidigare på kvällen. Det var ett litet överraskningsbröllop i gruvan. Tissel och tassel i flera månader, och äntligen var det dags! Gud vad med överraskningar jag är med om den här månaden. Tack och lov är det inte jag som blir överraskad, för då ni, då skulle jag pee in my pants. Och det var det nära att jag gjorde this time. Det är nåt med att behöva gömma sig som gör att blåsan krymper till hälften av sin kapacitet. Hmm. Men det vart så jäkla lyckat, och trots att man inte kände människorna blev man alldeles tårögd och kunde inte sluta storflina. Heeeeh. Trevligt sällskap hade man hela kvällen också eftersom jag med min magic bokat in Johanna och hennes Olle som weddingsingers!
 
 
Efter the amazingness i gruvan vart det raka vägen till Sarahs soffa för tjejhäng, Snövit och en trevlig Huntsman att vila ögonen på. Hihihihi!
 
Och på söndagen vart det bara till att stiga upp tidigt igen för att hinna snygga till så gott det gick i lägenheten för att sedan dra iväg på en lång luciakörövning vid gruvan. Johni, snart ska allt sitta. 
 
Trött i ögonen och trött i halsen började en ny jobbvecka imorse, men det blev en bra dag med möte med chifen som slutade med förlängt vikariat och löneökning. Inte illa pinkat.
 
Nu ska det diskas och sen bums i säng. Tror jag.
 
1 Johanna:

skriven

åh, älska min pose på den här bilden. haha! och TRUE det där med kissblåsan!! :S

Kommentera här: