The weather man called for a twister

Blown away, Carrie Underwood


Det blåser så mycket utomhus så jag behövde inte använda hårblåsen innan jag drog hemifrån imorse. Trevligt det! Att frisyren sedan ser ut som ett fågelbo är något man får ta.. bekväm som man är.. hmm.

Idag drog nämligen jag och Kinga ut till Ösby gymnsium för att dela ut flyers om gruvans dagar för Gruvkörens räkning. Vi behöver lite cash i år för att finansiera en körledare, så det var bara att ta på sig ansvaret och knega på. Tack och lov att jag drog på mig kängorna, för det blir lerigt bland djur. Hahah! Kinga raggade till och med till sig en kalv som (förhoppningsvis) kommer under gruvans dagar för alla barnen att klappa på. Kul det!

Men jösses vad med folk det var! De flesta i midjehöjd på mig, men det var sött! Haha, hoppas det kommer lika många på gruvans dagar bara. Men så mycket flyers som vi delade ut så måste väl nästan hälften komma eller...? Men de flesta barnfamiljerna lät riktigt sugna! Tjo! Blir nog några fler flyersutdelande dagar för körens räkning skulle jag tro...

Ugh! Jag petade med lillfingret på en orm idag! Hur kan folk vilja arbeta med slingrande saker!? iiiuh! 

Efter det traumatiska kräldjursmötet köpte jag jordgubbar och drog vidare upp till gruvan för att lämna tillbaka jobbkläderna... men blev kvar i ett par timmar.. eeeh. Men det är seksi men nere i gruvan och dyker för tillfället och jag ställde upp som frivillig att åka ner med fika...! Så Mickis och jag drog ner med en korg och jag fick träffa danska dykare som ville se gruvsviten...!!!!! Minéa at your service! Och sen blev vi inbjudna till Danmark. Så kan det gå!

Hej.

1 Anette:

skriven

LOL Go girl

2 Linnéa:

skriven

Att du ens gick så nära en orm att du kunde se den är imponerande. Jag avskyr verkligen såna där kräk, tur att jag inte var med!

Kommentera här: