She put a little money into travelling

Amsterdam, Peter, Björn and John
Nu.. efter månader letande, förtvivlan, hårdragande, ångest och obeslutsamhet så har jag och mammi äntligen bokat oss en resa ut i världen. Närmare bestämt till tulpanernas och kanalernas stad Amsterdam!



Vi blir borta i fyra hela dagar. Tjo för det! Precis vid Singel-kanalen ska vi bo.. ehrm. Är det ett tecken, mån tro?

Anywho.. Det tog oss en evighet att välja hotell. Tillslut vart jag tvungen att ringa till Ticket så fick de bestämma vilket som låg mest centralt.. Sen klippte jag till på en gång! Mammi gick väl med på det, trots att det såg trångt ut. Trångt?! Please, jag har bott på Fama Hotel i Tabora, Tanzania med trasiga myggnät, toaletter som spolar en gång per dag, kackerlackor och duschvatten i en hink. I have low standards. Huvudsaken att det finns säng och en dörr som låses. Såg mysigt ut tyckte jag.. precis som andra europeiska hotell. Hmm. Men men!


Idag har jag varit stressad. Nätet vid gruvan tog sig en törn av åskan. Heeeh. Uh-oh. Så idag blev det svårt att jobba, och det kommer tillbaka tisdag. TISDAG?! Ack, denna teknikberoende värld! Så nu blir det till att jobba hemifån på kommunens nät. Yepp yepp.

Nåja. Nu är det dags för Criminal Minds och besvarande av jobbmejl! Hej svejs.

1 Linnéa:

skriven

Åh, vad roligt! Jag var där när jag var liten (sju år), men minns att jag tyckte att det var spännande. Vill jättegärna åka tillbaka! Du måste rapportera sen, och tala om vad jag ska göra när jag åker dit :) Eller så följer du med en gång till och är min guide!

Kommentera här: