But I'll admit that I was glad that it was over

Somebody that I used to know, Walk off the Earth
Kom precis hem och hittade tre brev i brevlådan. TRE BREV! Enbart. Inget annat. Detta har nog aldrig hänt förrut.. i alla fall inte i min brevlåda. Haha. Jag tror aldrig att jag enbart fått adresserad post. Inte ens när det är räkningstider. Hmm, skumt.

Och detta var inte heller räkningar. Nej, det var konfirmation av mitt pensionsval, inbjudan till gynekologisk cellprovskontroll (iiignh, no way José!) och ett brev om att någon bett om mina kreditupplysningar.. och här dyker det mest spännande upp! Nämligen:


Hmm. Civilstånd? Really? Varför i hela fridens namn är det nödvändig information? Eeh? Av största vikt är dock att jag inte har någon anmärkning! Det ni! Så no reason att ringa Lyxfällan, mamma! Jag kan visst (tydligen) hålla i pengarna.. Hehehe!

Jahapp. Idag var jag och Adamski på bio i Sala. Vi såg John Carter och sämre film får man nästan leta efter. Hmm.. det mest passande ordet kom vi fram till var töntig. Really cheezy. 2 timmer och 12 minuter not well spent. Finns ju nästan inget värre än filmer som ska vara "allvarliga" men som bara ör förutsägbara och har urusel dialog och story. Gudars, vad vi skrattade.. tyst dock, in respect of others.  

Synd bara att den hade potential, höga förhoppningar är inte bra. För John Carter var ju jäkligt snygg och delar av filmen utspelar ju sig på 1800-talet. Låter bra, eller hur? Eeey? Men sen visar det sig att den är en total rip-off av Star Wars, Prince of Persia, Troja, Avatar och dare I say it Stargate: Universe. Konstigt, men sant.. och synd. Inte ens blod och svett fanns det tid för eftersom varenda fight-scene var 10 sekunder. En svettig och smutsig man är en sexig man, vet dom inte det i Hollywood? Det kan ju rädda vilken film som helst! Har ingen sett 300 eller? Jösses, hur kunde filmen bli så lång egentligen? Ajaaa. Adam och jag var redo att gå efter en timme, men då fanns det fortfarande popcorn kvar i kartongen så vi blev kvar.

Nä, nu var jag elak. Den var ju faktiskt jäkligt bra gjord!



1 Linnéa:

skriven

Ha! Nu är det din tur!

2 Klin:

skriven

Jag råkade nämna för mamma att jag fått hem det brevet jag också. Hon tjatade hål i mina öron och fick mig att lova dyrt och heligt att jag skulle gå.



Såatteh... Jag följer med dig och håller dig i handen om du följer med mig?

3 Klin:

skriven

Lovar att inte kolla på din fifi ;)

4 Anna:

skriven

Somebody that I used to know är bättre när den framförs av originalartisten Gotyes!! ;)

Skönt att höra att du inte är i behöv av hjälp från lyxfällan! Och den där cellprovskontrollen är nog bra att göra ändå :)

Kommentera här: