She lived her life with so much to say

Little Red, Kate Nash
Har fått tydliga order om att återskaffa mig lusten att skriva lite här då och då.. Lust är det väl inte direkt avsaknad av, utan snarare energi, tid och ett innehåll värt att skriva om. Och jo, visst har det hänt en hel del.. Så, får väl ta och göra en lång och explicit utläggning om tiden som förflutit sedan 30 juni 2012. Hujedanimej, att det redan är juli!! (!!!)

Gruvans Dagar gick som smort! Fint väder, mycket folk och härlig stämning! Schemat jag lagt för personalen följdes dessutom nästan till punkt och pricka.. Tjo! Hade till och med sett till att jag själv fick lite hål så jag kunde hänga med papi i Christinalaven! Tjo för det!



Sovrekvinnorna fick i alla fall vistas ovan jord! Puh! (bild hittad här)

På lördagskvällen blev den andra årliga Venetianska Festen 155 meter under jord. Det blev Chassé och Anglais och massor med vin! Oj, vad vi skuttade runt, runt, runt!



Och ungefär så här gick det till... till att börja med.. och sen gick det bara snabbare och snabbare och snabbare att jag tappade bort mig själv i alla bytan av kavaljer och snurrande! Puuh!



Fast så mycket pratande hann vi inte med, det var alldeles för jobbigt för det! Hugaligen..! Usch, det svåraste var bakom-ryggen-grejen. Jeeeesis!

Dagen efter den fabulösa festen var det dags för Gruvans Dagar version 2. Puuuh.



Silver hade stulits!.. och det var min kavaljer som tagit det! Uh-oh!

Sen var dagarna slut för i år, men de återkommer igen nästa år!


Men sen slog vardagen till igen och turisterna fortsatte att komma! Tjo för det! Mycket jobb har det blivit... men, det har kommit kaniner till gruvan! Så där hänger jag en kvart varje dag. Det är fint det!

 

Aaaw, det finns fyra tötnosar som jag matar med morötter!!! Iiih!

Jahapp. Sen så har jag varit på ännu ett födelsedagskalas för Funk-klanen. Och fler blir det i sommar!





Jaaaa. Jag tror det var det.. For now..

Hej hej!
1 Inger:

skriven

Tack Minéa för att du delade med dig lite av ditt liv. Kram o hej

Kommentera här: