You’ve heard me saying that smoking was my only vice


Lay all your love on me, ABBA


But now, it isn’t true… fyllerökning är inte min enda flaw.


Nej… en annan brist i min nästan fullkomliga karaktär är att jag är urusel på att sjunga rätt text i låtar som jag inte har läst texten till (och ibland även rätt melodi..). Eeeh. Så ja, jag läser alltid alla texter till bra låtar. Så det så. Och... Jag är en stolt ägare av The Best of ABBA, den går sig varm i bönan. Men vet ni hur länge jag trott att det sjungits:


”I’ve grown appalled, one should never fall so easily..”
I ABBAS Lay all your love on me..? Är detta rätt text?! ICKE!




Tack vare Amanda Seyfriends impeccable pronunciation har jag nu avoided framtida pinsamheter. Se text vid 1:09, please.... För det går visst:


”A grown-up woman should never fall so easily..”.
Nästan rätt i alla fall. Nästan.


Hmm.

1 Limpan:

skriven

http://www.saltmannen.se/



Många roliga felhörningar i låttexter :)

Kommentera här: