I have been here many times before

Breathe me, Sia
Aaah. Söndag. Det är kväll och jag har nästan pyntat fram Påsken. Har några grejer som jag inte minns vart de ska stå. Hmmm. Well well!

I helgen har det hänt en hel del faktiskt. I fredags var moi, Josefin och Sarah ut och åt på Akropolis och sen blev det bio.. Tjo för det! Och jag fick se Hungerspelen igen! Heheheheheheeee! Denna gång minus allt för mycket grinande.. Hihi! Det är fint med bio och tjejer! Fick dock lite hjärtpanik när min gymnasiecrush dök upp... och hade mustasch... iiugh. Men men!

Igår och idag har det jobbats som guide/receptionist. Det var länge sen jag hade riktiga människor på guidade turer! Men det gick ju som på räls! Både på engelska och svenska och alla nivåer.. aah! Sen är det också riktigt trevligt att once in a while får höra att man är så behaglig att lyssna på. Det ni!

Har också passat på att ha lite receptionistupplärning för nya guiden/Minéadubletten Sofia. Tvingade ner henne på några turer också. Stackarn! Hahahaha! Men det är bara att kasta sig in i elden när man ska bli guide.. typ.. Hihihi!


Men vad hände i helgen egentligen?! Hur i hela fridens namn kunde det bli så jäkla kallt? Och vart kom allt hagel ifrån? Jeeeeeesus. Tur att jag inte böt vinterdäcken på bilen i måndags... hmm.

Något annat galet som hänt på sistone är att jag har börjat lyssna på P3 Spel som sänds på söndagseftermiddagar. Hur gick detta till, mån tro? Jo, jag gjorde ju en mycket lång, och mycket ensam roadtrip från Smålandsskogarna förra veckan och då fanns det inte så mycket annat att lyssna på (förutom min Best of Dolly Parton skiva!!!!).. och idag hamnade jag mitt i Angelicas och Victors fantastiska diskussion om den kommande Play Station Orbis... what the hell. Jag är väl inte en gamer heller?... om man inte räknar The Sims eller Wordfeud förstås. Hmm. Spännande är det i alla fall. Hahah!

Är det för sent att dammsuga så här dags? Blir grannarna arga tro? Kanske.. kanske..

Kommentera här: