Stranger, I've known you for so long

Stranger, Katie Costello



Det var flera veckor sedan jag och Karolin var på Tilos. Tråkigt att tiden går så fort. På bilden sitter vi på kajen i Livadia, astidigt på morgonen bör tilläggas för vi skulle ta färjan till Rhodos och sen flyget hem. Galet hur fort man återanpassar sig till vardagen egentligen.

Vi jobbar på uppe vid gruvan. Men det känns i kropp och själ att högsäsongen har varit igång ett bra tag nu. Tror att alla känner det nu. Flera är sjuka, vilket skapar ännu mer stress och spänning för resten av gänget. Idag var vi två guider kort vilket resulterade i spyfulla turer och alla språkturer blev delade. Stackars Dorothea och Micke. Men så blev det löst av moi, och så är det när vi släpar runt 450 pers varje dag i gruvan. Eeeh. Och jag är trött på min röst... och på turister som man behöver förklara saker för sjuhundraelva gånger.

Imorgon blir det sent för mig. Tänkte vara smart och städa och skura hela receptionen så att jag inte behöver komma kl 08.00 på lördag. Good move Minea. Det väntas givetvis kaos på lördag. Två bröllop och vi är redan en man kort. Shiet betyder det för mig som ska städa för jag kommer få allt skitgöra. Faboosh.

Och nu är inte Limpan här och kan plocka ihop lilla mig på kvällarna...
1 Linnéa:

skriven

Ledsen att jag är borta, känns som en dum helg att vara ledig på... Ät upp mina matlådor om du vill så slipper du laga mat på kvällarna i alla fall!



Någon vila på smestern blir det inte i alla fall för min del, så när jag kommer tillbaka kan vi vara trötta tillsammans igen :) Nu ska här monteras tårta...

Kommentera här: