Jag är Lucy in the sky, jag är högt över molnen

Jag kommer, Veronica Maggio
Okej hörrni. Idag har jag legat på soffan och läst. Ett exceptionellt dåligt utnyttjande av dagen kan vissa tycka, och det får ni göra. Men. Men! Det var inte vilken bok som helst som slukades, utan det var Pride & Prejudice av allas vår kära Miss Jane Austen! Without a doubt det bästa köpet på årets bokrea! Var tvungen att lägga ifrån mig boken precis för jag blev så himla exalterad över Mr. Darcys frieri till Lizzie att jag fnissade, småskrek och läste högt för mig själv om vart annat! Hahahahaaa! Ohh, herre min gud... phhhuuu. Blev alldeles slut ju.



".... and I had not known you a month before I felt that you were the last man in the world whom I would ever be prevailed upon to marry."

Jösses. Och dom får nästan med hela dialogen i filmen! Amaaaazing! Men... själva regnscenen händer ju inte i boken.. tyvärr. Men men! Måste ju faktiskt passa på att se filmen igen. Snart.





Tog en kort paus från boken mitt på dagen och följde med pappa på marken! Blev lite impusköp.. ööhm. Men så är det ibland! Tråkigt väder var det dock så jag kilade in på systemet ett tag och kom ut med en sjuttis och en rosa/röd färg i ansiktet efter att ännu en gång blivit igenkänd av människan i kassan. Är jag verkligen där så himla ofta? Njaaae.

Dammsugaren har mirakulöst lagat sig själv! Tjo! Så inga slantar behöver spenderas på en ny! Weei!
1 Linnéa:

skriven

Jag har faktiskt inte läst den... Kanske kan låna även den i sommar?

Låter för övrigt som en förträfflig dag, att ligga på soffan och läsa! (När det inte är kurslitteratur.)

2 Karolina:

skriven

Jag ÄLSKAR regnscenen!(Även fast den inte stämmer med boken...)

Kommentera här: