Give every generation a different set of rules. We'll start with tv-stations, the radios and schools. Just try to have some fun and don't get caught.


Pop goes the world, Gossip

Första delkursen är snart över. Har bara en hemtenta kvar att göra. Ha! "Bara". Måste stryka stresstålig från mitt CV. Usch, hemsk vecka.

Idag är det marken i Sala. Eller Höstmarknad som alla andra kallar det. Och jag har jättemycket pengar kvar på kontot! Oh justja! Nya pengar kommer in idag! SÅ jag ska allt köpa lite smått och gott. Har bestämt mig för att öppna ett sparkonto också.. Jag ska kalla det New York kontot! Ska dit nästa sommar har jag bestämt! Har satt upp ett mål. Varje tjänad krona från gruvan och bion ska in dit, så är det. Börjar med en fet lön på över 8000 kronor. Det börjar bra. Trodde att jag bara skulle få hälften i lön än det som stod på lönespecet. Vi fick "upplärningslönen" denna månad. Trodde vi redan hade fått den. Nice suprise!
 
Adam och jag ska gå på bio ikväll. Igen. Det är Grown Ups. Gillar Adam Sandler. I vissa filmer. Hoppas han inte är allt för överdriven i denna film, håller tummarna för en mix av The longest yard och 50 first dates. Men vi får se.

Ja, åter till hemtentan nu då. Dags att beskriva den humanistiska ansatsen. Weei. Nästa termin blir det nog Etnologi för min del. :)

 


1 Linnéa:

skriven

Bra val med etnologi!

2 Nian:

skriven

Då måste du köpa en t-shirt och en twinkie till mig =D

Kommentera här: