I look pretty tall but my heels are high

Substitute, The Who
Är slut efter ett par dagar med allt för lite sömn, och lite för mycket jobb.
 
Utekväll blev det i lördags. För-förfest hemma i lägenheten med Josefin och Adam och hans vänner. Vi spelade ölspel och av någon anledning så var det alla mot mig och Josefin. Så vid 19.30 kunde jag inte sitta rakt. (Detta är en bra indikator på hur resten av kvällen blev). Uuh. Roligaste på kvällen var när Rebeccas militärkompis klev igenom isen på en liten damm! Heheheeee! Jobbigast var ett visst samtal till Karolin. Ugh.

I söndags vaknade jag för tidigt, och troligtvis också fortfarande berusad. Fick tack och lov skjuts av pappa till gruvan! Sen började en nice och soft dag i gruvan med Christian som sällskap. Not to shabby. Fast, till första turen kom ett gång klämkäcka 45-ish gubbar. Eh. Det blev kort i varje ort och sarkasmen flödade. Men som tur var, är det med specialitet. Uppskattad var jag i alla fall. Blev bara en till tur, för till sista turen så kände ingen för att dyka upp. Neehe. Så jag gick hem. Uh, i kylan. 45 långa, vindpiskande minuter...  Huuuuh.

Imorse drog jag till Västerfärnebo med ispärlor i håret (note to self; gå inte ut med blött hår i 16 minus) för att vikariera. Hemkunskap stod på schemat, men fick en lektion i svenska inklämd under lunchen. Great. Trevligast på dagen var att Klasson också vikarierade! Fast på bilden, så jag hade någon att hänga med! Skönast var att kvinnan jag vikarierade för hade ett litet rum innen i hemkunskapssalen där hon hade luftmadrass och filt och grejer! Så där låg jag mitt på dagen och filosoferade. Mest häpnadsväckande var det faktum att ett gäng killar trodde att det var rätt att hälla i ägg, mjöl, socker, kakao och vaniljsocker i det smälta smöret och sedan fortsätta koka smeten. Hrm. Jag blev stum när jag kom fram. Men, jag sa att de var här för att lära sig och man lär sig bäst av sina misstag! Så, de stoppade in kakan i ugnen. Men den såg inte så värst god ut. Heh.

Nu ska jag blunda ett tag. Hej.
1 Johanna:

skriven

Svar på kommentar: åh ja! det ska jag absolut kolla upp :D



btw. hahahah koka kladdkaka!

2 lovisa:

skriven

Hahah, stackars pojkar, vart är världen påväg osv :P

Kommentera här: