Oh, I wish I had a sun tan

Lust for life, Girls

Det är vamt idag, konstaterade jag när jag steg ut ur huset klockan 08.37. Det är trevligt! Hela eftermiddagen har jag spenderat ute på landet i en riktigt skön turkos sommarklänning! Men jag har upptäckt något. Hela jag är kritvit! Okej, jag är förövrigt alltid vit. Men nu är det extremt! Man kan bli blind om man ser på mig när solen ligger på! Var tvungen att sätta på mig solbrills innan mina pupiller blev så små att de kröp ihop och försvann in i hjärnan. Och med solbrillsen på tänkte jag: Wöwöwöw! Jag ser nice ut med bruna ben! Måste soooola hela sommaren! För övrigt kom jag och tänka på nåt annat när jag satt där och stirrade på mina färgfientliga ben. Ska inte turkost få hudfäregn att se bra ut? Bli man inte mörkare í hyn av färgen? En illusion liksom? Jag har i alla fall hört talas om det. Så det ska stämma. Men icke på mig!

Sen slog det mig att jag ska jobba i en gruva i sommar. En gruva. Underjorden. Undrar hur mycket sol jag kommer få på mig då. Hrm. Satan. Måste göra nåt åt det här. Hit the solarium now! Så gör ju alltid mami innan solsäsongen. Man måste ha en grund liksom. Bra idé. Ska se vad jag gör åt det. Ska nog ta och sträcka ut mina ben i solen i ett par dagar till. Åtminstone.  Kanske det hjälper. Hoppas.

Vad har jeg mer hunnit idag? Hm. Jo! Har axilurat och frontlineat två katter! Tjo! Så akta er maskar och fästingar here comes Superminea! Hihi! Men Christopher-Robin har lyckats undvika mig hela dagen. Han har en sixth sense you know. Han vet att jag är här. Och han vet vad jag tönker göra. Hrm. Typsikt. Det är de andra katterna som har skvallrat. Jag lovar.

Nej, man kanske ska ta och hämta en filt och lägga sig på gräsmattan ett tag till. Med tentaanteckningarna. Usch. Jag har fått en massa frontline på mig idag så fästingarna håller sig borta ifrån mig i alla fall. Annat blir det med myrorna. Och jag som tänkte ta en glass med mig. Hm. Kommre ångra det på en gång. Men men. Det är glass vi pratar om. Ha!

Kommentera här: