I keep on thinking things will never change, keep on thinking things will always be the same

Graduation, Vitamin C

Det är snart Juli. Uh, va tiden går fort! Sommaren är snart över ju. Hrm, okej tog väl i lite nu. Men det är vackert  väder i alla fall, det har varit det i flera dagar! Så jag ska väl ta och knata ut på gräsmattan och sträcka ut mina vita innan jag drar vidare in till stan. Tjo på den!

Ska visa bio ikväll nämligen. Hugh, det va ett bra tag sen jag gjorde det! Har nästan glömt hur man gör, nästan. Det är i alla fall Robin Hood som ska visas, med seksi Russel Crowe. Så kvällen kan bli räddad. Hehe, men filmen kommer riktigt sent till Sala tycker jag. Men det gör de ju egenltigen alltid.

Helgen har varit fin, men lugn. Midsommar firades med mami och mina kusiner i Tärnsjö. Stillsamt. Trevligt. Vi åt tradtionsenlig mat (hrm) och ja, det va det. Jag kunde inte ens snapsa för jag körde, plus att arbetet kallade dagen efter. Not a night to remember alltså.

Så, arbetade igår. En G2:a, segaste turen av alla. 10.15-16.45, tre visningar. Första turen gick väl bra, en trevlig liten familj med en frågvis liten pojke! Men sen kom domedagen. 24 pensionärer och två thailändare (som skulle ha turen på engelska) på köpet. Hrm, pratade halsen av mig. Tror inte jag var tyst en minut i sträck. Iigh. Och pensionärerna gick så sakta att vi inte hann gå hela turen, fick hoppa över en del av gruvan. Eh. Var så himla stressad ett tag. Men blev bara 15 minuter sena upp. For the love of --! Men sen så trodde jag att jag skulle få slippa sista turen eftersom det inte hade kommit någon. Men nej! Två franssyskor kom. Sacre bleu! Men jag strålade med mina franska kunskaper och sa: Bien venue! Och that was it!

Kom i alla fall hem till slut. Och då va det grillkväll på g hemma hos föräldrarna! Grillspett och hemmagjord potatissallad och tzatsiki (herregud, det ska jag inte skriva igen!!). Mmmmmmmmmm, blev dömätt! Jesus!

Såg en dokumentär av herr Morgan Freeman igår på SVT2. Handlade om en skola i Charleston, Mississippi där de fortfarande idag hade separata skolbaler för de svarta och de vita eleverna! Inskränkta jävlar tänkte jag. Att integrationen inte har kommit längre. Det är en besvikelse. Så himla upprörande. Men rektorn hade i alla fall bestämt att de skulle ha en vanlig bal för alla. Men alla vita föräldrar blev helt uppjagade och gjorde en vit bal i alla fall! Det var i alla fall skönt att barnen inte var lika rasistiska och gick på den riktiga balen. Man kan ju hoppas de i framtiden får bort segregationen. Usch. Rednecks!

Oh! Nu blir det en piggelin!
1 K:

skriven

Jäklar vilket inlägg! Tänkte på det, du kommer ju att komma ihåg midsommar i och med att du inte drack ;) Jag var också chaffis, så jag kommer ihåg varenda sekund av det! :D

Kommentera här: